2022. június 21., kedd

Már megint..

Komolyan ez a kutya kikészít :)

Kicsit nagyobbat sétáltunk mint szoktunk, hogy élvezze a kötetlen rohangálást, a vadász ösztöne, szaglása ne a rigókra és a kipufogókra szűküljön be. Ásta a pockokat, becserkelte a riasztó fácánkakasokat, egyszerűen élvezte a szabad mozgás adta lehetőségeket. Szépen elindultunk a játék után hazafelé. Semmi gond, menet közben néha dörgölőzött a lábamhoz és olykor-olykor megsimogattam. A durva szőrében is lehetett érezni a megbúvó toklászokat, amit gyorsan el is távolítottunk belőle. Már a lakásban készültünk a vacsorához, mikor megjelent három lábon. Látszott rajta nem szimulál, valami van. Gyors vizsgálódás, majd a jobb hátső (szokásos) lába középső ujjai között találtam egy toklász darabot. Kivettem, de ezután se tette le a lábát. Elővettem a fegyverlámpát, mert annak elég komoly fénye van, talán jobban fogok látni a szőre közt. Semmi. Gondoltam, majd reggel jobb lesz. Reggel állatorvos lett. Azt mondták kicsit meghúzódott a térde, pihentessük, nincs rohangálás, rövid pórázos séta. Kapott injekciót fájdalom csillapításra és gyulladáscsökkentő gyógyszert. Otthon karban vittem-hoztam minden le- és felmenetelnél. Jó edzés. 

Másnap menetünk Érdre, vittük magunkkal. Már egyszer kétszer letette a lábát. Picit rohangált a kertben, mejd megint felkapta és erőteljesen nyalogatni kezdte. Ismét a gyors vizsgálat. Ilyet még nem nagyon láttam, már a lábtartása fura volt picit. Olyan szinten begyulladt a két ujja közti terület, hogy elálltak az ujjai. Gondoltuk ebből a következő napon ismét doki, s lám nekünk lesz igazunk, hogy az a rohadt toklász szúrta meg. Szerencsére úgy néz ki megúsztuk, alig tíz perc múltán kifakadt a duzzanat. Irány haza, gyors elsősegély. Kicsit kinyomkodtuk még a váladékot, lefertőtlenítettük, bekötöttük és hogy ne nyalogassa - tanulva a múltkori esetből - ráadtuk a cipőjét. Ilyenkor mindik kis vicces figura lesz. 

Ma már sokkal jobban van, enyhén gyulladt még, de nem váladékozik már szerencsére. Minden nap fertőtlenítjük minden lemenetel után. Szépen javul, mert egy igazi stram drótos vizsla. ;)